Alla inlägg under oktober 2017

Av Natalie Karlsson lindblom - 10 oktober 2017 10:25

Jag känner mig inte så jötte motiverad till att skriva om mina känslorn. Kanske för att det varit mycket i mitt huvud & mycket oklarhet kring vad jag känner, vad jag inte känner, vad jag borde känna & inte känna.
Ända sedan sexan ungefär har jag haft mycket ångest. Det känns som att mycket började i sexan: ångest, självskadebeteende, mina föräldrar skilde sig, ngr i släkten gick bort, jag tappade mycket av mina tidigare vänner då jag både flyttade från området min familj & jag alltid bott i & min klass jag gått med i några år & hade alla mina tryggheter i splittrades. Det var mycket känslor på samma gång som jag inte va så jätte beredd på. Jag är en sån person som känner väldigt mycket: när jag är glad är jag oftast super duper glad & när jag är ledsen blir jag då ofta väldigt ledsen. Jag skulle inte kalla mig känslig , då jag är ganska bra på att hantera mina känslor nuförtiden. I sjuan år fick jag känslor för en kille som bröt ned mig ganska rejält under en lång period, vilket lede till mycket drama bland mina närmsta vänner. Samtidigt var det mkt drama i familjen & på den tiden var mina vänner dem jag kunde snacka med då snackade jag inte alls med min familj om "jobbiga saker". Så när mina vänner & jag gled ifrån varandra & jag inte längre litade på dem fullt ut, hade jag svårt att släppa saker & hantera min ångest osv då jag höll allt för mig själv. & det mina vänner är farligt. Alla behöver en människa som älskar & "tar hand" om en. Det är så, även om man är självständig. Alla människor behöver människor. Det har också lärt mig att alla människor är lika.
Dock ska man inte tänka att man inte kan klara sig själv & att man behöver 70 vänner, många följare på Instagram & alltid ha ett förhållande. De är också farligt, men det finns ngn balans där i mellan där man respekterar sig själv & andra.
Det jag ville komma fram till är att jag också blivit en starkare, smartare, omtänksammare & bättre månniska. Jag skulle säga att jag förstår mig på mer grejer, jag klarar av mer grejer. Jag ser det som att min ångest & mina uppförsbackar faktist lärt mig en massa. Hur tacksam man ska va för att man är frisk & faktist lever!!!!!! & inte ta nåt för givet, vissa för dem ni älskar att ni faktist älskar dem & fram för allt älska dig själv!<33
Ha en bra dag<3333?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards