Alla inlägg under november 2017

Av Natalie Karlsson lindblom - 19 november 2017 23:28

Tjena, idag är en lite speciell dag för oss som är över exalterade inför vintern & julen, för idag fick vi i Kalmar snö för första gången detta året & det snöade faktist ganska rejält i ngn timme. Jag är då en av dem människorna som ÄLSKAR vintern. Jag älskar ABSOLUT allt med vintern (har till och med redan köpt min julaftonsklpnning??) , visst kanske det inte är jätte mysigt att bli kall & blött. Men är det verkligen så mycket mer mysigt på sommaren när man istället blir varm, svettig & bränner sig!???
"Don't get me rong" jag älskar sommaren & hösten också men det är något speciellt med vintern. Hur snön lyser upp i mörkret, jul afton, alla ljus som tänds hemma, advent, lucia, jul musik, jul mat, pepparkakor & lussekatter, alla onyttiga grejer man får i sig under december oså fyller jag ju också år den 22 december. Jag älskar vintern & blir som en 3 åring så fort de börjar snöa punkt slut.???

En helt annan sak som jag tänkte på alldeles nyss är att för npgranår sen hade jag en vänskaps krets som såg exakt lika dan ut i flera år. Jag hade samma bästa vänner, samma nära vänner & samma bekanta väldigt länge. Jag kommer ihåg att jag tänkte typ "hur får man egentligen nya vänner"???? Det kan haft att göra med att jag var väldigt blyg som yngre. Jag pratade aldrig i klass rummet, pratade aldrig med nya människor jag hade inget behov av de. Jag hade liksom min vänskaps krets som jag trivdes i. Men 2014 som jag nämt tidigare tappade jag många vänner & min vänskaps krets förändrades ju då. Dem senaste åren, eller speciellt de senaste året tror jag att jag växt mycket som människa faktist. Jag tycker knappt nåt är pinsamt längre, asså jag orkar verkligen inte lägga energi på vad människor tycker om mig & vad jag gör på det sättet som jag gjorde förrut. Jag har inga problem att pratade nya människor, visst ibland kan det hända att man inte klickar & det blir stelt, men det är väl inte jordens undergång? Det jag skulle komma fram till är att jag märkt att idag älskar jag att träffa nya människor, asså det är ju kul! Det finns ju faktist underbart folk ute i världen!!? & är otroligt tacksam för er jag träffat som gör mina dagar roligare ????
Så va inte rädd för att prata med nytt folk, vad är det värsta som kan hända? Att du inte klickar med personen & inte vill träffa personen igen? :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards